Home

Romet Pony:

www.mopik.republika.pl

Księga gości

Dane techniczne

:: Gaźnik ::

Osiągi motocykla lub motoroweru oraz zużycie paliwa zależą w dużej mierze od gaźnika. Dlatego w trakcie eksploatacji jednośladów urządzeniu temu należy poświęcić więcej uwagi. Jest to strasznie ważny element w naszym motorku który dostarcza dużo nerwów. Pod spodem napisane jest jak czyścić, regulować gaźnik i ustawiać zapłon.

Omawiany w tym dziale jest gaźnik GM 12F1

  CZYSZCZENIE

Przed czyszczeniem należy odkręcić gaźnik od cylindra. Następnie wykręcić linkę gazu. Gdy te czynności zostaną wykonane następną jest odkręcenie siateczki i oczyszczenie jej. Później odkręcamy śruby B i C, wykręcamy dyszki jednocześnie na nie uważając bo są dość małe. Przedmuchujemy dysze lub wkładamy kawałek maleńkiego drucika (może być szpilka) i czyścimy je. Następnie odkręcamy śrubki A i D i cały gaźnik myjemy w benzynie (uwaga nie w wodzie). Po dokładnym przeczyszczeniu składamy pamiętając żeby wszystko dokładnie włożyć na to samo miejsce. Moja rada: na iglicy są trzy rowki więc te "widełki" należy włożyć na środkowy. Na trzecim rowku gdy dodajemy gazu motorek się dusi co jest spowodowane  nie spaleniem paliwa. Gdy już złożyliśmy następnie odpalamy i jeździmy tak długo aż silnik będzie ciepły. Przyjeżdżamy do swojego miejsca biorąc śrubokręt i przystępujemy do regulacji gaźnika. 

 

Regulujemy na odpalonej maszynie i na nagrzanym silniku. Kręcimy śrubą "A" by wyregulować skład spalanej mieszanki ja u siebie mam 2,5 obrotu tzn. zakręcamy śrubę A do oporu w prawo a następnie kręcimy 2,5 obrotu w lewo i powinno być ok. Następnie kręcimy śrubą D, aby wyregulować minimalne obroty oczywiście pamiętając o manetce na minimum. Teraz powinien być dobrze wyregulowany gaźnik. Można już zgasić machinę albo się pryknąć tam i z powrotem.

 USTAWIAMY ZAPŁON

1. Zdejmujemy pokrywę zapłonu. 2. Zdejmujemy głowicę cylindra. 3. Ustawiamy tłok 3mm przed maksymalnym górnym położeniem. 4. Poluzowujemy śruby mocowania cewek i śrubę mocowania  przerywacza. 5. Ustawiamy te części tak aby odstęp między stykami przerywacza  wynosił 0.3 0.4 mm. 6. Sprawdzamy iskrę dotykając świecą kadłuba silnika i poruszając lekko  kopniakiem (lub pedałami). 7. Jeżeli  iskra jest wyraźnie widoczna to dobrze. Nie może być zanadto  niebieska lub zanadto żółta. 8. Przykręcamy głowicę silnika i przystępujemy do próby odpalenia  silnika. Jeśli nie odpali możemy lekko zmienić położenie cewek. 9. Brak iskry świadczy o uszkodzeniu kabla , świecy, cewek lub  kondensatora.  Zalecanymi świecami są: F80(Iskra) lub 225(Bosch) Odstęp między elektrodami 0,5 do 0.6 mm  Opis przy śrubach mocujących cewki odkręcanych   kluczem(7). Jak masz na śrubokręt musisz ściągnąć magneto. Zalecam wymianę na te odkręcane kluczem. PS: Możesz ustawić tłok również przez otwór świecy.

zobacz księgę gości
Tuning dopisz się do księgi
Naprawa

Ankieta

Paliwo Weź udział
Gaźnik  
Schematy

Sonda

Świeca Zagłosuj
Prasa
Literatura

Subskrypcja

Tablica smarowań

Wejdź
Karta motorowerowa  
Okres zimowo-wiosenny
Wyposażenie motorowerzysty 

Identyfikacja motoroweru

Slangi
Kupno motorka

Inne motorki

Romet Ogar
Jawa 50

Romet Komar

Inne motorowery

Download

Dźwięki

Galeria

Tapety

Inne

Giełda

Linki

Forum
Redakcja
O stronie
Ważne informacje

Kontakt

e-mail

gadu-gadu

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Motorowery Page | Copyright © 2003 witus | Projekt, grafika - Ghoul Team.

Kopiowanie grafiki oraz kodu HTML surowo zabronione !!!